måndag 1 november 2010

Skogs(djungel?)tokig...

Får snart krupp av att inte kunna göra ngt vettigt här. Förvisso ännu en dag i Fredens tjänst, men jag kan ju inte påstå att jag åstadkommit mer än att jag själv överlever genom att ha ätit idag.

Så mycket har hänt idag, d.v.s. ingenting...
Får hoppas att jag kan komma åt bagaget imorgon, det här håller inte..jag måste börja lära mig Franska och mina böcker ligger vardå? jo, i lådorna som jag inte kommer åt.
Men, frågar sig ju vän av ordning..varför inte ge sig ut och fysa?? Jodå, gärna, men var ligger fyskläder och skor tror ni? Jo, i lådorna såklart...

Ingen här som vill ge sig ut och titta heller. Jag är lite låst iom att jag är den ende här som är ny. De andra har sett sig mätta och hittar tillräckligt bra redan. Intresset att följa med mig är, för att inte ta i för mycket, rätt svalt...
Får jag gå ut själv då? nähä, inte det.

Eftersom det dykt upp frågor om det..Sidenlakanet jag pratar om är ett reselakan, typ en sovpåse. Det bästa man kan ha i tropikerna, lätt, svalt, torkar blixtfort, väger inget och tar ingen plats.

Nu skall jag försjunka i apati igen..eller kanske se om jag kan hitta vilken sorts flora och fauna man hittar där jag vill bli placerad. Jag kanske vaknar till då om inte annat.

4 kommentarer:

  1. Har du inget att göra? Här har kommit hojdelar på posten. Flera paket.
    Lust att bygga?
    Inga lämpliga vägar i Africa kanske.
    Je ne sais pas, kan man alltid svara.
    Ha de´
    Morsan

    SvaraRadera
  2. Ja ha, då kan du ju som sagt engagera dig i budgivningen av mina fotpinnar då ;).
    Idag funderade jag på ifall Stockholm har lika fantastisk infrastruktur som Kinshasa, fast förklädd i asfalt och betong. Det tog 1 h och 45 min att ta sig från jobbet till Slussen, d v s ca 4 mil! Aaaahhhh!!!

    SvaraRadera
  3. Jag hade skrivit ett långt inlägg som försvann. Nu blir det kort. Sov gott. Janne

    SvaraRadera
  4. Kul att du sa hej då innan du åkte:P Som straff har jag nu tömt hela ditt spritförråd:D

    Il ne faut pas parler de la nourriture dans votre bouche! Det e de enda du behöver kunna.
    Kan dom inte lära sig prata ordentligt kan dom lika gärna vara tysta;)

    Ta hand om dig å inga hjältedåd, du e trots allt min enda bror!

    BB

    SvaraRadera