onsdag 10 november 2010

Mot ny plats.

Så var det äntligen dags..Jag lämnar Kinshasa i natt på väg mot BUNIA(Nordöstra delen av landet mot Sudan till). Kan ju bli intressant framåt våren. För övrigt vet jag ingenting om någonting..typ. Jag skulle av ngn anledning ge mig iväg i eftermiddags för att se om jag var med på passagerarlistan, vilket inte var säkert, å andra sidan fick jag veta att jag skulle ut och sitta standby om jag inte var det. Så jag struntade faktiskt i att åka och kolla. Jag skall ju ändå till flyget oavsett om jag hade plats eller inte så..

En nätt liten tripp på några hundra mil och två mellanlandningar..det är rätt stort här.
Nåja, eftersom jag inte vet något kan jag ju inte berätta så mycket heller. :)
Blivit lovad upphämtning vid flyget av en kollega till Sydamerikanerna som sitter i HQ på den plats jag skall till. En lyckträff att hamna här. Det har underlättat mycket med all hjälp jag fått av dem.

Hej så länge..får se när jag hittar till Internet igen.

2 kommentarer:

  1. Hoppas resan går bra och att du inte behöver vänta på dina övriga saker alltför länge.

    Blir nog bra när du kommer fram. Nog fler än jag som hoppas du har lite vettig uppkoppling dit du kommer, så man slipper använda bongotrummorna för att kommunicera :).

    Puss Hjärtat, saknar dig..

    SvaraRadera
  2. Har läst "ikapp" på din inlägg och det känns overkligt, intressant och skrämmande på samma gång.

    Hoppas som ovanstående att du har internet någon gång ibland, då röksignaler, trummor eller andra alternativa kommunikationsmedel kanske har lite problem med räckvidden...

    Tag hand om dig, ät och drick ordentligt och vet att vi tänker på dig.

    Kram kram
    Lotta

    P.S. Gänget här hemma hälsar. D.S.

    SvaraRadera