måndag 16 maj 2011

Det är inte riktigt så illa som det visst lät.

Tja, nu skall man ju inte ta det för allvarligt iofs, djurlivet här har jag
ju räknat med, kanske inte riktigt i den omfattningen, men det är ju en
upplevelse om inte annat. Så jag kan väl egentligen inte klaga. Finns ju
folk som betalar för sådana upplevelser...

Upplevelser förresten..det ena förslaget vi får är värre än det andra. Man
har under de senaste dagarna försökt att kränga en fisk till oss för 40 USD
och verkade tro att vi skulle gå på det. Har han tur får han 5 USD på
marknaden. I samma anda kom det en gentleman idag och trodde att han skulle
sälja en get för 100 USD som möjligen kan vara värd 40 USD. Man lär sig
mycket nyttigt här. Jag kan nu avgöra om en get är ok att köpa eller inte,
och vad man skall leta efter. Dessutom vad en get är värd...Undrar när jag
får nytta av den kunskapen nästa gång.

Jag har lyckats fotografera och filma en del av de här fjärilarna jag
tidigare nämnt. Ser ut som i ett fjärilshus hemma ungefär. Synnerligen
trevliga djur, mest för att de sannolikt är de minst otrevliga man kan
hitta här.

Vad gäller min kollega så har han fått sitt straff. Han tillbringar mest
tid i hyddan, med påföljd att han lite senare konstaterat att det var helt
riktigt som jag sade till honom. Oerhört korkat med diesel inne, han har nu
huvudvärk och mår inget vidare bra...konstigt...Jag har min fläkt och
dessutom är jag bara därinne och sover några timmar per natt, så jag
överlever.

Kan till min stora glädje bara konstatera att allt är synnerligen lugnt i
övrigt. Antingen är det lugnet före stormen, eller så har det faktiskt
blivit bättre här.
Jag gör vad jag kan och kan inte göra mer heller. Mitt samvete är rent iaf.
'Nuff said.

Jag har mat i tillräckliga mängder, för nu ser jag ju ett slut på det här
med. Funderar faktiskt på att festa till det ordentligt med kollegan från
det sönderbrutna imperiet i Öst, när han kommer tillbaka hit. Bullens
Pilsnerkorv, Potatismos(pulver, men iaf) och Felix Tomatketchup med
Svartpeppar. Kan man begära mer...Jag bara undrar. Skulle möjligen vara en
hel special med två kokta och räksallad i valfri korvmoj hemma.

Bara en sådan sak att jag har en konservburk med ost som jag fått av en
vänlig människa och sparat för att ha i brödet under min sista vecka här,
om ja, bara en dryg månad ;)

Vädret förresten. Ser ut som det är rätt stabilt här ändå.
Förmiddagarna/morgnarna är det soligt och hett och det dåliga vädret med
åskstormar kommer inte in förrän på eftermiddagen och det är onekligen rätt
vackert på kvällen/natten. Vi har fått på en presenning på taket, så nu är
det relativt torrt inne. Kunde vara värre iaf, jag har spänt upp min poncho
(fantastiskt plagg för övrigt, bra till allt) över mozziedomen så det är
ganska ok inuti den.

@Lime..
A: Han har inget och får inte ha heller. Samma regler som för mig.
B: Det har vi alla här. Vissa mer än andra. Ingen nämnd och ingen glömd.
C: Jag har inget lokalsinne så det är ingen bedrift att bli av med mig
precis..det kan jag nog sköta själv :) För övrigt är det anledningen till
att jag helst kör bana. Även jag hittar. Däremot gör Arlanda TestTrack mig
nervös...många vägar där. Jag har sett den uppifrån och blev nervös ;)

Hej hej

3 kommentarer:

  1. Okej, nu är jag lite mindre orolig. Vet att du är oerhört uthållig och tålig, men även Tarzan kommer väl till en gräns?

    Jo då, jag kan ju bekräfta det där med obefintligt lokalsinne...ehum.. tur att jag har det då, så du inte behöver känna dig orolig...mohaahaa ;). Då vet vi vilken instruktör som INTE får lov att köra ut första mastervarven och visa deltagarna vägen då. Kan ju bli lätt förvirrat :D.

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Jaså du har inte ärvt mitt lokalsinne. Undrar vem som har fått det,för jag har heller inget.
    Jag har till och med kört vilse i Svågertorp.
    Gör om det, den som kan.

    SvaraRadera
  3. Du tänkte åt fel håll JO... Det är kollegan som ska akta sig för dig.

    Och med tanke på ditt svar på C så vet du ju hur man gör och då är det ju ännu större anledning att vara orolig. :D

    SvaraRadera