fredag 13 maj 2011

13 Maj 2011

13/5 2011
Nu får det väl ändå vara nog, hur kan man vara så inihelvete *** att man
skvätter diesel överallt, inomhus och över utrustning, säng, sängkläder och
till och med på min kudde.....Den till en början goda idén att avskräcka
orm med en sträng diesel runt hyddan slog ju naturligtvis väldigt fel.

Jag tyckte ju att det luktade väldigt mycket inne för att bara vara lite
diesel utanför och runt hyddan och mycket riktigt.

Min käre kollega som inte är det längre, tyckte att han varit duktig och
som han sade, "good hah" när han inte nöjt sig med att hälla diesel på
backen runt hyddan utan hällde ut inomhus också. Vilket jag upptäckte när
jag tog i min väska med väst, hjälm och regnkläder...diesel..och sen
tittade mig runt och kände på fler saker...diesel.. Förbannelse. Jag vet
inte hur jag skall uttrycka det bättre. Det här stället driver mig till
vansinne.

Ja, jag vet..frivilligt..men jag har inte valt riktigt det här. Varför kan
man inte vara överallt samtidigt...Men mest av allt..varför behöver man
tydligen vara det? Där fick jag för att jag skrivit att jag ser ljuset i
tunneln.

Fredagen den 13:e, ja, varför är jag inte förvånad.

......

3 kommentarer:

  1. Alltså... jag vet inte om det bara är jag... men jag skulle passa mig JÄVLIGT noga för att irritera någon som:

    a) har rätt att bära vapen
    b) vet hur man använder nämnda vapen
    c) är stationerad i en djungel där det är oerhört lätt att "tappa bort någon"

    Men det kan ju iofs bara vara jag det. :D

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig varit någon hönsmamma, men råttor och ormar är väldigt farliga djur.
    Det finns dock ett som är ännu värre, människan!

    Var försiktig!

    SvaraRadera
  3. Okeeej, nu börjar även jag bli orolig för dig hjärtat. Glöm inte bort att fortsätta vara försiktig och tänka på din egen säkerhet, trots frustrationen du känner inför allting.

    Jag vill ha hem dig hel, med allt vad det innebär. Tänk på hur kul vi skall ha i juli sen, för det ordnar sig. Annars åker jag ner o hämtar dig ;).

    Puss älskling :)

    SvaraRadera