fredag 13 maj 2011

11 Maj 2011

11/5 2011
Ok, förvisso har jag väl kanske blivit kallad envis en och annan gång,
kanske med tillägg av något kraftuttryck vid något eller möjligen några
enstaka tillfälle, kanske fler...tror jag kan ha hänt kanske eller
möjligen. Iaf börjar jag trots detta tröttna, även om jag ser ljuset i
tunneln nu.

Jag vet att jag kommer att få en transfer, jag hoppas att budskapet gått
fram till mina kära chefer härnere att jag vill flytta mig lite längre
också. Jag har bett att få hamna på ett något bättre och mer centralt(hur
man nu hittar ett sådant här) ställe än jag hittills varit på.

Jag har planerat minutiöst och faktiskt offrat mig en del för att vara så
säker som möjligt på att få min önskade ledighet vid den tid jag behöver.
Iofs innebär det inte mer än att det kanske kan gå....natur, väder,
operationer och annat elände kan fortfarande sätta käppar i hjulet, men nu
har jag gjort allt jag kan. Resten är tur som krävs och just det är lite
svårt att påverka.

Samtidigt innebär det ju att jag kommer att lämna den här platsen, där jag
tillbringat en hel del tid nu. Det insåg jag igår när vi var på patrull och
jag studerade hur det plötsligt var otroligt mycket fjärilar som far
omkring vid och på vägen(stigen) och som sitter på vägen och äter nedfallen
mango och dricker ur vattenpölarna. Det kommer inte tillbaka igen..det tar
ju ett år innan man kan se det igen och då är jag förhoppningsvis inte här.
Var var jag..jo, otroligt vackert iaf, alla tänkbara färger har de, fast
helröda har jag ju inte sett? och likaså alla möjliga storlekar. Från små
stackare i lite dryg myggstorlek till A4-papper typ.

Vi har fått diverse saker att utföra och vi försöker göra vårt bästa att
gissa oss till vad man egentligen vill att vi skall ta reda på, för några
svar får vi inte. Bara tämligen luddiga direktiv, inte ens luddiga,
förresten, snarare ludna...Men vi gissar glatt och skall göra vad vi kan.
Får väl se om de blir nöjda med resultatet. Det har jag svårt att tro, men
"do or die" och det andra är inte aktuellt, alltså blir det framåt.

Apropå djurliv och framåt förresten, så klippte jag en svart Mamba
idag..den kom så glatt ringlande mot mig mitt inne i campen och såg oerhört
glad ut över att träffa mig, så jag greppade raskt en tegelsten som låg och
skräpade i närheten och slog ihjäl den. Den såg inte lika glad ut efteråt,
men det var däremot jag. Måste nog skaffa något bättre verktyg om det
kommer fler. Det var väl inte helt genomtänkt kanske, så här i efterhand.
Även om det faktiskt funkade utmärkt.

Ormavlivare Bengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar