onsdag 23 februari 2011

Nu minsann har det rätats ut lite frågetecken..

Nå, efter lite konfererande med G2, så var det inga stora problem, men jag får väl sluta skriva i affekt.
Budskapet jag fick inledningsvis, visade sig vara, typ inte helt korrekt i slutänden.
Strunt i det nu...

Jag är just nu hemma på leave och ackumulerar kyla och handlar på mig en del saker, som t. ex. utsökt svenskt frystorkat kaffe i rätt stora mängder. En kopp kaffe på frystorkat är väldigt underskattat tills man inte ens har det.
Ett stort tack till kollegor och vänner på jobbet apropå annan Log och UH för övrigt.

Nytillkomna insikter är följande: Snowboardåkning, det är inget för äldre herrar. Fast det skapar ju en djävulsk hårdhet. Smärta är vekhet som lämnar kroppen och högvis med andra floskler..Ja, jag har tämligen ont överallt.
Jag visste t. ex. inte att man kan få whiplashskador i en skidbacke helt på egen hand...man lär sig något nytt varje dag...Fast jag räddade ju ansiktet iaf (från att bli mosat i rätt hårdpackad snö). Men det var länge sedan jag hade så roligt å andra sidan. Det var väl under hojsäsongen kanske (apropå att ha ont). Mina sysselsättningar tycks mest ge mig varierande grad av smärta i både kropp och plånbok...

Skall försöka få upp lite bilder ni kan gotta er åt innan jag lämnar landet Lagom (och allt vad Internet heter) igen. Både på fjäll och djungel tänkte jag dessutom.

/Snowboardåkare Bengtsson

6 kommentarer:

  1. Om man skrollar ner en bit i bloggen, så kan en kommentar ifrån mig återfinnas, där jag uttryckligen skriver "att det kommer att göra ont att lära sig åka snowboard" (vilket det gör för typ alla)...hmm..ja ja vissa söker visst smärta ;). F ö finns det även filmbevis på när Tarzan åker bräda :D.

    Så bra att du hade kul trots smärtan, för jag lär släpa upp dig till fjällen fler gånger. Tror du inser att mitt skidintresse är ungefär lika stort som hojkörandet, d v s STORT. Jag får väl muta med lite Jäger annars. Eller kanske en ny tur på stjärtlapp i badbyxor?

    Bra kört Hjärtat, jag tycker du var duktig och Lena fick rätt bra pli på dig också ;).

    Pussar på dig. //Cicci

    SvaraRadera
  2. Jaha nu är du tillbaka i afrikat igen, men det var trevligt att ha dej hemma ett litet tag.
    Nu får vi se fram emot något att läsa igen.
    Hoppas du hinner med några ord då och då.

    Vi ses väl framemot sommaren förhoppningsvis!
    Ha det gott i värmen.
    Mor

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hej
    Det blev fel där.

    Ha det bra JO

    Berger

    SvaraRadera
  5. Vill bara meddela följare att J-O återigen inte kan se era kommentarer, eftersom han är tillbaka på teamsiten där inget Internet finns.

    Jag kollar dock bloggen regelbundet, eftersom han kan maila sina inlägg till den (utan att själv kunna se de i bloggen alltså). Lägger ni in kommentarer så mailar jag de till honom som ni lagt in. Det uppskattar han :).

    Fattar ni? Kort sagt, kommentera på ni, så vidarebefodrar jag de ;).

    Hej hopp, Cicci

    SvaraRadera
  6. Ha det så bra. Det var roligt att se dig igen JO. Hoppas du får en utveckling mot det positiva hållet far far away.

    SvaraRadera