söndag 16 oktober 2011

Fortsatt rapportering från den mörka kontinenten..

Som jag nämnde senast så kommer jag att stanna kvar lite längre än det var tänkt från början. Dessutom har jag fått förtroendet att bli TeamLeader på en Site, vilket ju kan vara trevligt...kanske. Folket jag har är trevliga såhär långt och det samarbetsklimatet kommer nog att bestå hoppas jag iaf. Tyvärr är vi inte så många som vore önskvärt för uppgifterna, så det känns plötsligt som hemma...Citat: "det är bara att prioritera". Jomen..
För tilfället är vi inte mer än tre egentligen, jag, en Uruguyan och en Tjeck. Som bonus har jag en Malawier, men han försvinner om två dagar.

Nåja, jag klagar inte, tro inte det. Jag har uppgraderat mitt boende ytterligare på den nya platsen..ett riktigt fint hus som inte skäms för sig. Som TeamLeader fick jag dessutom det största rummet med eget badrum(att sen toaletten och handfatet inte funkar att använda hör inte hit) med en dusch(kallvatten). För övrigt fungerar elen bara mellan 18 och 23(en strömregulator är visst att rekommendera eftersom det har bränts många adaptrar till både telefoner och datorer) men iaf.

Jag har för övrigt äntligen fått en huskatt, något jag saknat på alla de andra ställena. Tyvärr verkar den inte vara särskilt social, men det är en katt iaf.
Det kanske låter lite sådär, men faktiskt är jag oerhört nöjd med det jag nu har. Det kan alltid vara mycket värre har jag ju märkt.

Sen vet jag att jag har gjort en massa iakttagelser som jag tänkte skriva om. Tyvärr är minnet bra, men alltför kort. Jag lovar att jag skall börja skriva ner funderingar direkt så att jag kan få till lite fylligare uppdateringar.

Jag återkommer alltså när jag vet mer om platsen här. Just nu drunknar jag mest i papper eftersom jag skall ta över en massa prylar och måste läsa gamla mötesanteckningar för att bli up-to-date inför första veckan här..men det blir nog bra.

Som slutkläm, om nu någon läst vad jag skrivit och tycker sig ha blivit avskräckt, så vill jag fortfarande ha sagt att jag ångrar inte att jag gör det här. Jadå, det är väldigt frustrerande och jag har varit helt vansinnig vid fler tillfällen än jag kan räkna till(och jag är inte klar ännu) men jag vill nog inte ha det ogjort ändå.
Idag är det dessutom mindre än 4 månader tills jag skall komma hem :)

Team Leader Bengtsson

4 kommentarer:

  1. Jorå, det kan nog bli ett hyfsat avslut på de där äventyren verkar det som, men förutom allt som man kan tänkas vara orolig över när du är där, så är jag ju lite fundersam till ledigheter när ni är så få personer. Får verkligen hoppas på att ni blir flera, så jag inte behöver vänta ett drygt kvartal innan jag får träffa dig igen...

    F ö är närmare 4 månader en rätt lång tid, med tanke på att du skulle kommit hem om en dryg vecka egentligen.

    /intesånöjdcicci

    SvaraRadera
  2. Bra att du lagt upp lite fler bilder iaf ;).
    Ja jäklars vad du har jobbat upp dig. Ser ju riktigt bra ut och vilken fin trädgård :).

    Puss puss

    SvaraRadera
  3. Hej

    Gottegris.
    Du rörande censur och allt det" mörka kontinenten"
    ??? Kan väl tas som en..............
    Ha ha kört hårt ta det lugnt ha det göööööt

    Berger

    SvaraRadera
  4. Ang "Den mörka kontinenten" hänvisar jag till Joseph Conrads "Heart of Darkness"....läs den, den är intressant ;)

    SvaraRadera