onsdag 14 september 2011

Man skall inte ropa hej..

För tillfället skall jag på leave och bekymrar mig inte så mycket om världsfreden, alltså blir det inget långt inlägg. Jag antar att de andra kan hålla ställningarna ett tag till. Åtminstone tills jag är tillbaka och
kan de inte det så behöver jag å andra sidan inte komma ner igen heller, så det ordnar sig nog.

Men tänkte bara notera att det ser ut som ni kanske får dras med mig ett tag till. Min planerade hemfärd från missionen ser ut att bli en aning fördröjd. Då är jag här under valen iaf, precis det jag var så glad åt att slippa ifrån :( Dags att ta fram hjälm och skyddsväst.
Men det är självförvållat. Jag kunde sagt "Glöm det" också och åkt hem som jag skulle, men vissa incitament dyker ju klart upp för att stanna...Så trots allt övervägde fördelarna.
Ett stort men dock. Får se om de lyckas lösa en förlängning med så här kort om tid till slutdatum. Det är ju inte säkert alls. FN's kvarnar maler sådär fort.

Apropå en annan blogg jag hittat(finns någonstans till höger på sidan "En lång en" eller något sådant)
så firade jag min födelsedag igår..Grattis på mig. Gammal? nja, inte om man frågar mig iaf. Men jag har ju haft roligare födelsedagar, jag gjorde: Kört bil utan stötdämpare, men med fjädring i 3 1/2 timme(väghållning som en gunghäst). Pratat med en Mongolier(Mycket trevlig). Försökt förklara saker(på engelska) för en Uruguyan som inte förstår engelska. Ätit lunch med några Spanska kollegor. Lämnat fordonet på verkstad(dom vägrade ta emot det). Lämnat ett paket med bl.a. soppor, till en Serb. Hämtat lite pengar på banken. Suttit på hotell. Ätit pasta och köttbullar hos de Svenska kollegorna. Hmm, sådär kul var det väl. Ingen lysande dag kanske, men maten var god iaf.

Liksom min bloggande kollega så hade jag anledning och tid över att fundera på vad jag egentligen gjort under åren som gått tills jag nu sitter i Kongo av alla ställen och fyller år.. Tyvärr är jag nu så gammal att jag minns inte riktigt allt jag hittat på, så där föll det. Det kanske är en försvarsmekanism att förtränga saker...

Istället får jag väl se fram mot nya utmaningar eftersom jag glömt bort vad jag åstadkommit/ställt till med hittills.
Så, mot nya mål. Fast jag kommer inte riktigt ihåg vad det var jag skulle göra...men det löser sig väl.

 Geront Bengtsson

2 kommentarer:

  1. Jo då, jag är ju inte värst nöjd med att du stannar och speciellt inte som du skriver att det blir farligare att vistas där dessutom.

    3-4 veckor förvandlades till 3-4 månader plötsligt!

    /Morr :(

    SvaraRadera
  2. Tjenare Broder!!
    Va fan, trodde att du skulle hem! Köra båge, pussa flicka och ha det gött...

    Så vem vet, vi kanske roterar hem samtidigt trots allt :-) Vore något, du och jag i "skinnet" på Gardet medan vi berättar rövarhistorier :-))

    E hemma för tillfället och njuter av Svea Rike. Skönt som tusan, men frågan blir hur stor chocken blir när man hamnar på Fieldstation igen. Just nu kör jag "här och nu", för att ta ev bekymmer senare istället.

    Hoppas FN lyckas reda ut pappersarbetet och att du får som du vill.

    Förresten, grattis i efterskott! Och minnesförluster är inte alltid av ondo!!

    Ha det gött, be safe - take care!!

    SvaraRadera